Innehåll taggat med Aftonbladet


Rubrik Typ
Så går det för Schibsted Snabbanalys
Buzzfeeds utveckling följer tydligt mönster + Fokus gör vinst – efter 13 år av förlust + Financial Times europeiska techsatsning igång Analysbrev
Aftonbladet startar magasin + Finsk tidning börjar med endygns-abonnemang + Buzzfeed kapar 15 procent av personalstyrkan Analysbrev
Mediehusens strategier för att ta betalt digitalt Analys
Mittmedia-affären har ny deadline + Pressens annonsintäkter dök 2018 + Bonnier startar byrågrupp Analysbrev
Kvällstidningarnas resultat svajar + Aftonbladet Plus höjer priset + V-Tabs vd startar eget Analysbrev
Aftonbladet åter störst i print + NWT i topp och Mittmedia i botten + Kritiskt för Alingsås Tidning Analysbrev
Sverige börjar blir sorgebarnet inom Schibsted Snabbanalys
SvD:s och Aftonbladets resultat räddas av kostnaderna + Expressen närmar sig Aftonbladet + Tronc säljer LA Times Analysbrev
Därför lyfter inte de digitala annonsintäkterna Analys
GDPR-guide: Bli redo steg för steg Analys
Digitala läsarintäkter 2017 Analys
Aftonbladet nära kritisk nivå + Nytt förlustår för IDG + Egmont köpte två bolag Analysbrev
Aftonbladet nära en kritisk nivå Snabbanalys
Därför lämnar medieföretagen Instant articles Analys
Digitala läsarintäkter 2016 Rapport
Annonsintäkter 2016 Rapport
Läskvoten som kan leda till nedläggning Snabbanalys
Hetast i sociala medier i juli Analys
Pers förlorar stort på Stampen + Aftonbladet passerade två upplagegränser + IDG skippade kontrollbalansräkning Analysbrev
Saftiga tapp för Aftonbladets bilagor + Framtiden för Bonnier News + Stampens rekonstruktion inleds Analysbrev
DN:s och Aftonbladets betalande digitala prenumeranter + Så gick NWT:s frekvensnedgång + Google specialmärker lokala nyhetskällor Analysbrev
Betalmodell går mot datamodell Rapport
Siffror, trender, tankar och ord från Schibsteds framtidsrapport Snabbanalys
Schibsted Sverige drar ifrån digitalt Snabbanalys
Aftonbladet om satsningen på geofence Intervju
Därför händer det i Jönköping – men stannar det där? Snabbanalys
Schibsteds sommaraffärer / Priset för Mitt i / Nya affärssajter i norr Analysbrev
Snabbanalys av Stampens årsredovisning / Aftonbladets läsarintäkter når nya höjder Analysbrev
Mobiltillväxt ger mindre digitala intäkter / Regeringsskiftet skakar om mediepolitiken Analysbrev
Topp tio i sociala medier Analys
Därför växer native nu Analys
Därför dras morgondistributionen in / Aftonbladets app ska sälja print / Public service stör inte andra aktörer digitalt Analysbrev
Så vill regeringen förändra presstödet / Aftonbladets nya offensiv på sociala medier Analysbrev
Nu börjar Aftonbladets nya offensiv på sociala medier Intervju
Aftonbladets strategi för branded content Intervju
Orvestotappet stör inte Aftonbladet Intervju
Så ska de sälja Aftonbladet lokalt Intervju
Nyårsspaning 2014 Rapport
Aftonbladet framtidsrapport i tio punkter / Klickjakt gav rekordresultat Analysbrev
Aftonbladetrapporten i tio punkter Snabbanalys
Mobila intäkter – mediehusens tuffaste match Analys
Så ska Aftonbladet sälja lokal mobilreklam / Snabbutreder tryckerinedläggning / Gratistidningar startar regionala nyhetssajter Analysbrev
Så ska Aftonbladet sälja lokal mobilannonsering Intervju
Aftonbladet satsar allt på online-tv Intervju
Nu skruvar Mittmedia åt på nätet / Orvesto pekar på möjlig ljusning för kvällspress Analysbrev
Aftonbladet bygger "SPiD-light" / Drar in hemdistribution till dyra områden / Så mycket kan webb-tv öka Analysbrev
Aftonbladet bygger "SPiD-light" – vill få med fler mediehus Intervju
Stampen behöver 600 miljoner- Sydsvenskan tar över tryckeriet Analysbrev
Medieföretagens intäkt per läsare Analys
Värdet viktigare än betalningen Analys
Betalmodeller i Norden 2 Rapport
Betalmodeller: Norden Rapport