Innehåll taggat med annonsintäkter


Rubrik Typ
Tidningen Vi:s sidorörelse snart störst + Norrans fastighetsaffärer räddade resultatet + Buzzfeed härmar Guardian Analysbrev
Därför lyfter inte de digitala annonsintäkterna Analys
DN och AB ökar sina digitala läsarintäkter + Designmagasin startar i Sverige + Tidskrift nådde 100 000 digitala prenumeranter Analysbrev
Annonsintäkter första kvartalet 2017 Rapport
Annonsintäkter 2016 Rapport
Glöm annonsaffären – kommentar till Journalistik & Reklam Snabbanalys
Direktpress utklassade Mitt i + Skatteverket kan fortfarande sänka Stampen + Bonnier lägger ned amerikanska resetidskrifter Analysbrev
Dagspressen efter annonsmonopolet Analys
Digitala annonsintäkter 2015 Rapport
Borås Tidning har ökat annonsförsäljningen i år Intervju
Kommentar till ”Dagspressens ekonomi” Snabbanalys
Så lyckades VLT vända försäljningen Intervju
Den nya annonsmarknaden 2 Rapport
De digitala ökningarna räcker inte för Mittmedia / Tidningsbranschen startar gemensamt distributionsbolag Analysbrev
Mittmedias problem är också branschens Snabbanalys
Lokaltidningarnas läge – myter och fakta Analys
Bostad och plats – en glocal marknad Analys
Strategin för 100 000 digitala abonnenter / Sveriges tio lönsammaste tidningar / Sydsvenskan om att vara med i Readly Analysbrev
Så ska Gota ta betalt för webben / Från sexdagars till veckotidning / Geotargeting börjar bli användbart Analysbrev
SOMMARY Rapport
Medieföretagens intäkt per läsare Analys
Kampen om användarnas data Analys
Så finansieras medieinnehållet Analys
Nyckeltal för utveckling Analys
Sanningarna i statistiken Analys
Så starka är mediehusen Analys
Den nya annonsmarknaden Rapport
Vägval Print Rapport