Innehåll taggat med Finland


Rubrik Typ
Framtiden för Finlands medier – vinn eller försvinn Snabbanalys
Hotet mot Google / Då börjar Aftonbladet blocka adblockers / Går "all in" på Facebook Analysbrev
Aftonbladets nya annonsvapen / Facebooks nya tjänst för journalister / Stiftelserna som får kontrollen över SvD:s ledarsida Analysbrev
Fem förslag för att begränsa public service / Amedias jakt på nya ägare Analysbrev
Mobiltillväxt ger mindre digitala intäkter / Regeringsskiftet skakar om mediepolitiken Analysbrev
Apples slag mot mobilannonseringen / Facebook kan hota Blocket på lokala marknader Analysbrev
Fem vägar framåt för Stampen / Det får flest prenumeranter att säga upp tidningen / Ministern vill sänka digitalmomsen Analysbrev
Dagspressen tappar en annonsmiljard till / Bonniers sajter Inför mikrobetalningar / Betalmodell för public service Analysbrev
Är du redo för Apple Watch? / Lokaltidning lägger ned måndagsutgivningen / Ungdomar ser nu mer tv på mobilen än på tv-skärmen Analysbrev
Schibsteds nya aktie öppnar för förvärv / Framgångsrik printsatsning på unga / Stora förändringar av goodwill Analysbrev
Promediaaffären / Public service kan tvingas ta betalt / TV4:s lokala digitalförsäljning Analysbrev
Därför dras morgondistributionen in / Aftonbladets app ska sälja print / Public service stör inte andra aktörer digitalt Analysbrev
Flera Gotatidningar ökar i räckvidd / Sex medieföretag bygger tjänst för mikrobetalningar Analysbrev
Bonniers tidningar går bra – men inte tryckeriet / Jan Scherman om Aftonbladets räckviddstapp Analysbrev
Hur mår Mittmedia? / Bonnier mot tryckerierna i momsfight Analysbrev
Direktpress i stor offensiv / Digital tidning inget alternativ när distributionen dras in Analysbrev
Bonniers nya native-produkt / Vd-avhopp försenar starten av Sörmlands Media Analysbrev
Sörmlands Media kan vara början på en större fusion / Facebook börjar jaga lokallokala annonsörer Analysbrev
Storaffären kan vara klar i veckan / Schibstedcheferna säljer i flock / DAB-nätet växer stadigt Analysbrev
Herlitz och Grünthal om den mobila framtiden / Frekvens/Plus-modell gav 28 000 nya kunder / Tidskriftsförlaget som femdubblat digitalabonnemangen Analysbrev
Aftonbladet framtidsrapport i tio punkter / Klickjakt gav rekordresultat Analysbrev
Hit går reklampengarna / Så fungerar olika betalmodeller / Regeringen överväger att skrota tv-licensen Analysbrev
MediaSverige - möjliga scenarion / Schibsted tvingas visa upp sitt datauniversum / Regeringen vill sänka tidningsmomsen Analysbrev
Nordens största mediekoncerner Rapport
Så starka är koncernerna - Finland Analys
Strategin för 100 000 digitala abonnenter / Sveriges tio lönsammaste tidningar / Sydsvenskan om att vara med i Readly Analysbrev
Så ska Gota ta betalt för webben / Från sexdagars till veckotidning / Geotargeting börjar bli användbart Analysbrev
Morgontidningen ger ut kvällstidning - Kollapsen för samdistributionen försenar nya presstödet Analysbrev
Samdistributionen läggs på is - Så använder NRK Snapchat Analysbrev
Ingen tv-licens för datorer / Färre utgivningsdagar – fler prenumeranter Analysbrev
Hälften av hushållen betalar för online-video / Regeringen öppnar för att slopa digitalmoms Analysbrev
Värdet viktigare än betalningen Analys
Betalmodeller i Norden 2 Rapport
Så tänker HBL om sin digitala kvällstidning Intervju
Vägval Print Rapport
Betalmodeller: Norden Rapport