Innehåll taggat med betalmodeller


Rubrik Typ
Mittmedia lättar upp betalmodellen + Schibsted startar fem annonspaket för sociala medier + Storstadspressen ökar digitalt Analysbrev
Mittmedia styr ut på okänd mark + Schibstedaktiens comeback + Aller säljer alla månadstidningar i Finland Analysbrev
Lösningen på Postnords problem – och tidningarnas + DN slår rekord i prishöjning + SvD testar betalmodell med Telia Analysbrev
DN:s upplägg med NYT kan sprida sig + App för nyhetsundvikare + Det läser Readlyanvändarna helst Analysbrev
Digitala läsarintäkter 2017 Analys
HD-Sydsvenskan passerade digital milstolpe + Så räddade Skånskan resultatet + TA halverar utgivningen Analysbrev
Hallpressen inför betalmodell + Forbes lanserar i Norden + Fasta editioner ökade de digitala prenumeranterna Analysbrev
Mittmediatidning tappade efter frekvensändring + Betalmodeller skadar inte annonsaffären + VF gjorde vinst och NWT landade tvåsiffrig marginal Analysbrev
New York Times planerar Sverigelansering + Elle läggs ned i Norge + Mittmedia testar robot för fastighetsaffärer Analysbrev
Analysbrevet: NTM, Stampen och Norran släpper betalmodeller + Högersajt startar dagstidning + Avhoppare från Travronden startar eget Analysbrev
HD-Sydsvenskan inför betalmodell + Di, Svd, Citygate och Nyheter24 får Google-pengar + Medieutredningens vinstkrav – en papperstiger Analysbrev
Kvällstidning och gratistidning slås ihop + Slopad digitalmoms bakom Amedias läsartillväxt + 5 framtidsscenarion för public service Analysbrev
Så ska Mittmedia öka de digitala läsarintäkterna Intervju
Stampens skuld till Bonnier + Magasinen tror på native + Dagstidningarna slår Buzzfeed och Huffington Post Analysbrev
Betalmodellerna tar fart + Så djup är Mittmedias kris + Bonniertitlar paketeras för telekunder Analysbrev
SvD:s digitala läsarintäkter i nivå med DN:s + Børsen släpper mobilt 12-timmarsabonnemang + Elles första barntidning Analysbrev
DN:s och Aftonbladets betalande digitala prenumeranter + Så gick NWT:s frekvensnedgång + Google specialmärker lokala nyhetskällor Analysbrev
Betalmodellerna ledde till fler prenumeranter / Alma utklassar Sanoma digitalt / Allt talar för sexdagarsutgivning Analysbrev
Går det att sälja HD-Sydsvenskan? / Schibsteds nya betalningssystem / Lägger ned tryckeri och går ned i frekvens Analysbrev
Lägger ned print / Instant Articles levererar / Så gick starten för betalapparna Analysbrev
Schibsteds nedskrivningar jämfört med Stampens / Ersätter betalmodell med betalapp Analysbrev
DN växer digitalt med ny betalmodell / Mjukare regler för tv-reklam / Schibsted gör fyra säljorganisationer till en Analysbrev
Topparna om tidskrifternas framtid / Borås Tidning ökar annonsintäkterna / Regeringen vill ha inlogg på PS-sajter Analysbrev
Betalmodell går mot datamodell Rapport
Hemnet – vad händer nu? / Dagspress tappar 15 procent nästa år / Hoppas nå nya läsare under strejken Analysbrev
Schibsted Sverige drar ifrån digitalt / Betalmodell håller uppe Polaris upplaga / Så gick starten för Instant Articles Analysbrev
Dagspressen tappar en annonsmiljard till / Bonniers sajter Inför mikrobetalningar / Betalmodell för public service Analysbrev
Raoul Grünthal om Schibsted Sveriges resultat / Aftonbladets strategi för branded content Analysbrev
Bonniers tidningar går bra – men inte tryckeriet / Jan Scherman om Aftonbladets räckviddstapp Analysbrev
De digitala ökningarna räcker inte för Mittmedia / Tidningsbranschen startar gemensamt distributionsbolag Analysbrev
Herlitz och Grünthal om den mobila framtiden / Frekvens/Plus-modell gav 28 000 nya kunder / Tidskriftsförlaget som femdubblat digitalabonnemangen Analysbrev
Lyckad start för NTM:s Plus/Frekvens-modell Intervju
Klickjakt gav resultat – nu är sajten störst Intervju
Hit går reklampengarna / Så fungerar olika betalmodeller / Regeringen överväger att skrota tv-licensen Analysbrev
HD-Sydsvenskans nya affärssajt / Gotas nya betalmodell / Dagbladet startar tv-produktion Analysbrev
Mobila intäkter – mediehusens tuffaste match Analys
Strategin för 100 000 digitala abonnenter / Sveriges tio lönsammaste tidningar / Sydsvenskan om att vara med i Readly Analysbrev
Så ska Gota ta betalt för webben / Från sexdagars till veckotidning / Geotargeting börjar bli användbart Analysbrev
Så bygger Schibsted sitt datauniversum Analys
SOMMARY Rapport
Engagera publik och driva trafik Analys
Ingen tv-licens för datorer / Färre utgivningsdagar – fler prenumeranter Analysbrev
Värdet viktigare än betalningen Analys
Betalmodeller i Norden 2 Rapport
Springer och Agora Rapport
Så blir Gotas betalmodell Intervju
VK:s vd om första kvartalet med plus-modellen Intervju
Så tänker HBL om sin digitala kvällstidning Intervju
Trender 2014 Rapport
Vad ska läsarna göra på sajterna? Analys
Betalmodeller: USA Rapport
Betalmodeller: Norden Rapport
Bygg redaktionen för betalmodellen Analys
Strategier för prissättning Analys
Framtidens nyhetskonsumenter Analys
Betalvilja på nätet Analys