Kommande innehåll

Publiceringsplan för innehållet på Medievärlden Premium.

februari

Hyperlokala affärsmodeller

Ett nytt forskningsprojekt har undersökt vilka affärsmodeller som finansierar hyperlokal journalistik i Sverige och utomlands.

Tidskrifternas engagemang i sociala medier q3

Analys av ett antal tidskrifters förmåga att nå ut i olika sociala medier under tredje kvartalet.

Framtidens storytelling

Hur påverkar ny teknik sättet att berätta en journalistisk historia?

Mediekoncernerna om framtiden

Malin Ekman följer upp rapporten om de största lokaltidningskoncernernas syn på framtiden med en rapport om de största mediekoncernerna, som Bonnier och Schibsted.

mars

De lokala digitala uppstickarna

På olika håll i landet har lokala, digitala nyhetstjänster startats. Vad har de för intäktsmodeller och erfarenheter så här långt?

Så använder svenska annonsörer Facebook och Google

Facebook och Google tar andelar på de lokala marknaderna. Vi studerar några case där lokala annonsörer använder dessa plattformar.

Algoritmernas unkna världsbild

Vems världsbild förstärks med dagens teknologi? Vi kan tro att teknologi, data och algoritmer är neutrala, men de är mycket sällan det. Kan vi designa och bygga ett mer tolerant internet?