Kommande innehåll

Publiceringsplan för innehållet på Medievärlden Premium.

september

Facebooks nytta för publicister

Utvärdering av Facebooks Instant Articles och andra tjänster för publicister.

Distribution och digitalisering

Stefan Melesko analyserar framtiden för distributionen och dess kostnadsstrukturer.

oktober

Boksluten 2016 – så går contentbyråerna

Olle Lidbom analyserar contentbyråernas resultat.

Vilka betalmodeller fungerar?

Stefan Melesko analyserar mediehusens betalmodeller och jämför med andra branscher.

Strategierna bakom Skam

Kristin Heinonen om hur tv-serien Skam jobbade för att nå sin målgrupp med olika plattformar.

I huvudet på en bilannonsör

Marknaden för bilannonser förändras snabbt. Lars Herlin analyserar vilka utmaningar och val bilhandlarna står inför.

november

Innovativa betalmodeller

Var finns det nyskapande betalmodeller som andra kan lära av? Malin Crona har samlat ett antal case.

Public sevicebolagens strategier

Malin Ekman intervjuvar ledande företrädare om public services roll i framtidens medielandskap.

AI för medieföretagen

Artificiell intelligens och internet of things har funnits med ett tag som modeord. Men nu börjar medieföretagen även ha konkret nytta av de nya teknikerna.

december

Medlemskap

Medlemskap kan bygga en djupare relation än den ganska känslofria prenumerationsrelationen. Gunnar Springfeldt följer upp sin två år gamla analys och svarar bland annat på frågan om medlemskap i lokalsamhället kan vara en bra idé för svenska lokaltidningar.