Iulyskezeiaimuqnsktf

Intervju

Mittmedias nya tjänst för att möta hotet från Facebook

En ny tjänst, med arbetsnamnet Reacher, ska ge nya möjligheter att kapitalisera på användardata. Det ska ske genom en individualiserad användarupplevelse av både kommersiellt och redaktionellt innehåll. Målet är att hämta tillbaka annonspengar från Facebook och Google. Magnus Söderlund, ansvarig för strategisk affärsutveckling berättar hur det ska gå till.

 

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.