Sören Karlsson

Konsult och utbildare i @sorenkarlsson.se och Audiendo med inriktning på webb-tv och digitalisering. Han har arbetat med webb-tv projekt för bland andra Helsingborgs-Dagblad, Mediekompaniet, Gota Media, Mittmedia och NTM. Tidigare digital chef på Helsingborgs Dagblad och ansvarig utgivare för hd.se.
Alla Rapporter Analyser Marknad Publicistik Ekonomi Utveckling Extramaterial

Mediehusens vägar till lokal webb-tv

Vad har de lokala mediehusen för strategi när det gäller webb-tv? Beredskap, inställning och förutsättningar skiljer sig dramatiskt mellan olika mediehus. Det skriver Sören Karlsson och Eva Åberg i sin rapport om de lokala mediehusens olika strategier för webb-tv.

17 sidor 30 minuter lästid

Tre sätt att organisera för digital utveckling

Economist, Verdens Gang och Rock Media är tre exempel på när produktutveckling tvingar mediehusen att riva silorna och tänka om sina organisationer och strategier. Sören Karlsson rapporterar från Digital Media Strategies i London.

7 sidor 10 minuter lästid