Jkz3jwufum691yml7nu8

Magnus Anshelm

Vd för MMS, tidigare vd för IRM. Research Director på olika mediebyråer och bakgrund som forskare vid JMG i Göteborg.
Alla Rapporter Analyser Marknad Publicistik Ekonomi Utveckling Extramaterial
Icpm4a7sc8q9kq8vibxz

Så mycket ser vi på online-tv och video i olika delar av landet

Analys Marknad

Magnus Anshelm har analyserat skillnader mellan olika regioner i Sverige när det gäller tittandet på tv onlineoch ser en stor potential för lokala och regionala mediehus.

7 sidor 15 minuter lästid
U5ndjrfsznc03v2zy5ru

Fem utmaningar för digitala mätningar

Analys Marknad

Det finns idag en mångfald av data som belyser konsumenters användning av Internet, men bristen på valutor är påtaglig. Magnus Anshelm beskriver tre begränsningar med dagens mätningar och fem utmaningar i skapandet av enhetliga valutor.

8 sidor 10 minuter lästid
Dqkzryzioiudyjdqyhdw

Så finansieras medieinnehållet

Analys Ekonomi

Dagspress är extra sårbart när annonsintäkterna försvinner medan tv-bolagen så här långt stått emot konkurrensen från internet mycket väl. MMS vd Magnus Anshelm har analyserat en ny rapport om hushållens medieutgifter.

5 sidor 7 minuter lästid
Kmazzl0zkv1hcqn3kkpa

Kampen tätnar om tittarna på nätet

Analys Marknad

Allt fler tittar allt mer på tv på nätet, men utvecklingen går inte ut över det vanliga tv-tittandet. Ännu. De senaste siffrorna över webb-tv-tittandet visar intressanta mönster, där man kan ställa samtliga större aktörer mot varandra, skriver MMS vd Magnus Anshelm.

4 sidor 5 minuter lästid