L7ea27jjlvknmhuxmmkt

Jonas Ohlsson

Civilekonom och fil. dr i journalistik, medier och kommunikation. Arbetar som undersökningsledare vid SOM-institutet och som medieforskare vid Nordicom, båda vid Göteborgs universitet.
Alla Rapporter Analyser Marknad Publicistik Ekonomi Utveckling Extramaterial
Zmmoc6ffhmvffy9htea6

Läsning print och digitalt – region för region 2

Analys Marknad

Annonsaffären fungerar allt sämre. Så framtiden bygger på läsarfinansiering. Men mediehusens framgångar med att fånga in nya läsare, i print eller digitalt, varierar betydligt mellan respektive regioner, visar Jonas Ohlssons analys.

7 sidor 15 minuter lästid
Ywvffjpzlsedv9eyq57z

Läsning print och digitalt – region för region

Analys Marknad

Dagstidningsföretagen har inte lyckats matcha den efterfrågan på lokala nyheter som finns hos unga med rätt utbud. Men det är stor skillnad mellan olika regioner visar en analys av SOM-undersökningen gjord av medieforskaren Jonas Ohlsson.

10 sidor 20 minuter lästid