Elin Olofsson

Mediekonsult och arbetar bland annat med att utbilda journalister och redaktionella ledare i webb- och mobilstrategi, digitala publikbyggen med mera, och har framför allt lokaltidningsföretag som uppdragsgivare. Hon har tidigare arbetat som projektledare hos Mktmedia och som utvecklingschef hos Östersunds-Posten/Östersunds-Tidningar.
Alla Rapporter Analyser Marknad Publicistik Ekonomi Utveckling Extramaterial

Vad ska läsarna göra på sajterna?

"Det värsta som kan hända är att prenumeranterna bara går in en enda gång. Det näst värsta är att de bara återkommer någon gång i månaden" Vilka mål ska sajterna med betalmodeller ha för sina användare, och hur ska de jobba för att nå dem?

5 sidor 5 minuter lästid

Papperstidningen som komplement

Elin Olofsson tecknar en bild av framtidens papperstidning som ett komplement som fokuserar på befintliga läsare och att marknadsföra de digitala kanalerna.

4 sidor 5 minuter lästid

Bygg redaktionen för betalmodellen

Det gäller att organisera arbetet rätt för att ge läsarna bästa möjliga upplevelse i de digitala kanalerna sedan betalmodellen införts. Mediekonsulten Elin Olofsson har plockat upp några saker som alla redaktioner borde testa.

4 sidor 5 minuter lästid