Xyzydyqcoyp52wzvrxes

Anders Malmsten

Äger Malmsten Media. Tidigare vd för Bonnier International Magazines. Startade Dagens Medicin med systertidningar i fem länder.
Alla Rapporter Analyser Marknad Publicistik Ekonomi Utveckling Extramaterial
Cf8ob0gq9jldfi2vxfnk

Dagspressen efter annonsmonopolet

I över femtio år var en dominerande morgontidning en guldgruva, tack vare det lokala annonsmonopolet. Nu är läget minst sagt annorlunda. Finns det en framtid för morgonpressen? Eller kommer de närmaste tio åren förvandla morgontidningarna till nästa Kodak och Nokia?

11 sidor 20 lästid
Sokpwmo14f7ny6e3onhq

Därför växer native nu

Native advertising är inget nytt. Men nu ger sig de stora dagstidningsföretagen på allvar in i leken. Förhoppningen är att det ska bli en av grundbultarna i det lönsamma digitala mediehuset. Men det kommer inte att bli så per automatik.

9 sidor 20 minuter lästid
Rjq4ohkrbaoqf2spl81a

Krisen för tidskrifterna

Tidskrifterna i Sverige fortsätter att rasa – såväl upplagan, annonsförsäljningen som räckvidden föll under 2014. Men några klarar förändringarna bättre än andra. Medievärlden har dykt ner i siffrorna från TS, Orvesto och IRM.

8 sidor 10 minuter lästid
Ixa859j7cizrg8fatyjr

Reklamköparna om medieutvecklingen

Vad vill reklamköparna ha? Och vad får de? Några av Sveriges största medieköpare svarar bland annat på frågorna "Hur förändras marknadsföringen och därmed er situation?" och "Vad innebär detta för era krav på medierna i dag och i framtiden?"

9 sidor 12 minuter lästid