Experter
A–Ö

Anders Ahlberg

Mediekonsult, tidigare publisher för Berling Media.

Axel Andén

Chefredaktör på Medievärlden.

Pelle Anderson

Medieentreprenör, ordförande för A4-gruppen

Magnus Anshelm

Vd för MMS, tidigare vd för IRM.

Ester Appelgren

Lektor i journalistik vid Södertörns högskola i Huddinge.

Petra Bjernulf

Senior Partner på LearningMiles. Tidigare bland annat marknadschef, vd och affärsutvecklingschef/CDO inom Mittmedia-koncernen.

Lisa Bjurwald

Chefredaktör för tidskriften Författaren, Sveriges Författarförbunds medlemsorgan. Tidigare redaktör på Medievärlden.

Kristina Bürén

Konsult inom digital strategi och ledarskap på Connecta.

Malin Crona

Föreläsare, tidigare chefredaktör 8 Sidor, och grundare av Kommentarsfält för alla.

Catharina Ekdahl

Jurist och juridisk konsult.

Malin Ekman

Journalist och mediekolumnist SvD.

Lars-Åke Engblom

Professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Högskolan i Jönköping.

Charlotte Fagerlund

Digital trafikutveckling/Digital audience development på HD-Sydsvenskan

Jens Finnäs

Datajournalist och grundare av journalism++ Stockholm.

Nils Funcke

Före detta vd för Utgivarna, tryck- och yttrandefrihetsexpert, universitetsadjunkt på JMK.

Katarina Graffman

Doktor i antropologi och erfaren medie- och konsumentantropolog.

Peter Grensund

Journalist och medgrundare till Journalism++ Stockholm.

Tobias Hedström

USA-korrespondent, Smartplanner. Har en bakgrund på mediebyrån PHD, M-Brain (tidigare Opoint) samt som analytiker på TU och IRM.

Kristin Heinonen

Digital strateg specialiserad på marknadsföring och affärsutveckling.

Håkan Helander

Senior strategi- och processkonsult.

Lars Herlin

Frilansjournalist, senior analyst - Europe, Aim Group, tidigare vd för Gotlands Media.

Per Hultengård

Chefsjurist TU

Maria Jervelycke Belfrage

Universitetsadjunkt vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

Anette Johansson

Tekniska Högskolan i Jönköping och Media Management and Transformation Center.

Sören Karlsson

Konsult och utbildare i @sorenkarlsson.se och Audiendo. Tidigare digital chef på Helsingborgs Dagblad och ansvarig utgivare för hd.se.

Linnéa Kihlström

Redaktör på Medievärlden.

Monica Kleja

Journalist med ett förflutet på bland andra Ny Teknik och Dagens IT

Sara Leckner

Universitetslektor i Medieteknik på Malmö högskola. Jobbar i gränssnittet mellan användarstudier och informationsteknologi, med fokus på affärsutveckling och strategiska lösningar inom medieindustrin.

Olle Lidbom

Medieanalytiker och kommunikationschef på Norstedts Förlagsgrupp.

Carl-Gustav Lindén

PhD, forskar i journalistik och medier vid Helsingfors universitet.

Johan Lindström

Redaktör för Radionytt.se och skriver även för Radiointelligence.com.

Gunnar Loxdal

Medieanalytiker och entreprenör, tidigare publisher Mediatrender och Svenska Nyhetsbrev.

Göran Lundberg

Ägare och konsult i Fleet Street AB. Tidigare vd Ingress Media och tf tidningschef för VLT.

Charlotte Lundqvist

Journalist, planner och spelkonstruktör med inriktning på generation Alfa.

Anders Malmsten

Äger Malmsten Media. Tidigare VD för Bonnier International Magazines.

Mikael Marklund

Webbredaktör på lantbrukets affärstidning ATL. Tidigare redaktör och vd för Medievärlden.

Stefan Melesko

Docent i medieekonomi vid Internationella handelshögskolan i Jönköping.

Maria Nilsson

Digital strateg. Driver det egna konsultbolaget Credicon.

Anette Novak

Chef för Statens medieråd. Tidigare vd för Interactive Institute samt chefredaktör för Norran.

Gunnar Nygren

Professor i journalistik vid Södertörns högskola

Markus Odevall

Markus Odevall är konsult och rådgivare med fokus på utveckling av digitala medier. Han är också ansvarig för en yh-utbildning i Digital strategi i Piteå, samt skriver om digitalisering för Arctic Mirror.

Sara Ödmark

Adjunkt på journalistutbildningen vid Mittuniversitetet i Sundsvall.

Lars Ohlander

Mediekonsult, tidigare ekonomireporter på Arbetet.

Jonas Ohlsson

Civilekonom och fil. dr i journalistik, medier och kommunikation. Undersökningsledare SOM-institutet och föreståndare för kunskapscentret Nordicom.

Elin Olofsson

Utbildar journalister och redaktionella ledare i digital strategi och publikbyggen.

Miriam Olsson Jeffery

Bevakar teknik och affärer i Silicon Valley.

Katarina Önell

Organisations- och ledarskapsexpert hos TNS Sifo.

Malin Picha

Doktor i medieteknik på KTH.

Sakari Pitkänen

Egen företagare och mediekonsult. Tidigare chefredaktör för Metro.

Joakim Rådström

Frilansskribent, pressansvarig på Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademien. Har också jobbat som konsult för PR-byrån Westander.

Sara Rosengren

Sara Rosengren forskar om reklam på Handelshögskolan i Stockholm

Kristina Sabelström Möller

Konsult på Ziggy Creative Colony.

Kersti Söderberg

Biträdande Allmänhetens Pressombudsman.

Gunnar Springfeldt

Omvärldsbevakare med egna firman Springfeldt Media AB.

Pelle Sten

Pelle Sten är researcher på Ziggy Creative Colony.

Jesper Strömbäck

Professor i medie- och kommunikationsvetenskap.

Fredrik Svärd

Medie- och kommunikationsvetare och jurist med inriktning mot IT- och medierätt.

Axel Tandberg

GDPR-expert samt grundare och vd för Tandberg & Partners, en juristbyrå som har specialiserat sig på marknadsrätt. Tidigare mångårig jurist på SWEDMA.

Carina Tenor

Projektforskare vid Södertörns högskola med fokus på hyperlokala medier. Reporter på Nerikes Allehanda.

Andreas Utterström

Frilansskribent

Ingela Wadbring

Professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet i Sundsvall.

Kristina Wallin

Journalist, rapporterar från Italien.

Oscar Westlund

Docent i journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs Universitet.

Erik Wilberg

Associate Professor i strategi på BI Norwegian Business School.

Cecilia Zadig

Kursledare Kvinnors ledarskap & undersökande journalistik, författare, fil. mag.