Analysbrev

Analysbrevet 2016-09-28

1. Stampens nyemission
2. Annonsörer kräver lägre priser efter räckviddstapp
3. Frekvensförändring ska spara miljoner
4. Starkt förtroende för dagspressen i Finland
5. Le Monde till Snapchat
6. Ny titel från Darlingredaktör
7. Negativ lästrend för norska tidskrifter
8. People Magazine sänker lösnummerpriset
9. Cosmopolitan släpper – en bil
10. Tv-avgiften höjs
11. Det här vill Netflix kunder ha
12. Nytt Huffington-initiativ tar form
13. Adblockers: Sverige i topp
14. Politico-grundare startar Snapchat-kanal
15. Dentsu satsar på virtual reality
16. Fortsatt succé för holländska De Correspondent
17. Konkurrensverket godkänner Boxer-affären
18. Bonnier lånar 1 miljard
19. Gruner + Jahr utökar portföljen
20. Brittisk startupveteran lanserar Inside.com – vill bygga medieimperium
21. Tog in 1,5 miljarder kronor – nu kollapsar bolaget
22. Sänkt reklamskatt i nya budgeten
23. Popstjärna ger ut magasin

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.

Diskussion

Logga in för att läsa och delta i diskussionen.

Skriv kommentar

Skicka