Analysbrev

Analysbrevet 2017-01-31

1. Sänkt digitalmoms ställer medieföretagen inför ett vägval
2. Färre än väntat sade upp Skånska Dagbladet när den blev sexdagars
3. HSS testar editionering
4. Sparkrav kan tvinga Guardian att ta tabloidvägen
5. HSS testar editionering
6. Egmont vill sälja på rysningar
7. Pasta tillbaka i tryckt form
8. Condé Nast startar ny hälsovertikal
9. Skam – tittarsuccé men ingen kassako
10. Så ska Sky slippa svikare
11. 24 startar på Västkusten
12. Altinget startar EU-sajt
13. Bonnier News undersöker den mobila annonsmiljön
14. Snapchat utmanas i USA
15. Ny högerpopulistisk nyhetssajt i Storbritannien
16. CASE – Digital tillväxt gör att BLT/Sydöstran behåller annonsintäkterna
17. Bonnier sålde bolag för över 2 miljarder
18. Miljardaffär för MTG – går från tv till spel
19. Dragkamp om Telegraaf Media Group
20. Kvalitet klarar sig bättre

 

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.

Diskussion

Logga in för att läsa och delta i diskussionen.

Skriv kommentar

Skicka