Analysbrev

Analysbrevet 2015-03-23

1. Så vill regeringen förändra presstödet
2. Aftonbladets nya offensiv på sociala medier
3. Läget klarnar när det gäller tryckerimomsen
4. DN.Prio blir skarp i påsk
5. Tre trender från SXSW
6. Snart lanseras europeiska Politico
7. Finländska tidningar delar material i gemensam app
8. Förlåtande attityd lockar unga läsare till Blendle
9. Egmonts digitala satsning gav rekordresultat
10. Bonnier Tidskrifter försämrar resultatet
11. Lendo till finska marknaden
12. Snart går det att betala via Facebook-chatten
13. Mediejättar bygger gemensam annonsplattform
14. SBS Discovery tv förstärker det regionala säljet
15. Renodlad standard för digitala annonser
16. Feber erbjuder annonsplacering som undviker adblockers
17. Unga nyhetsundvikare exponeras för fler nyhetstillfällen

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.

Diskussion

Logga in för att läsa och delta i diskussionen.

Skriv kommentar

Skicka