Analysbrev

Analysbrevet 2014-10-20

1. Så ska Aftonbladet sälja lokal mobilreklam
2. Snabbutreder tryckerinedläggning
3. Så mycket spenderar svenskar på inköp via internet
4. Jan Scherman om Aftonbladets nya tv-strategi
5. Centraliserar utgivarskapet för snabbare utvecklingsarbete
6. Premiär för digital näringslivstidning
7. Børsen startar Play-tjänst
8. Gratistidningar startar regionala nyhetssajter
9. Vad digitala publicister glömt att oroa sig för
10. I dag släpps Apples betallösning
11. Facebook släpper annonstjänst för mobila lösningar

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.