Analysbrev

Analysbrevet 2015-11-09

1. Så har Medieutredningen skött sitt uppdrag
2. Hur ska Stampen klara finansieringen?
3. Reklaminvesteringarna årets tre första kvartal
4. Avtalet som tryggar tidningsutdelningen
5. Mediehusens nya företag börjar distribuera post
6. Norrans affärssajt ute
7. Kulturministerns råd till public service
8. MTG höjer priserna – TV4 sänker
9. Amedia sparar sig till snyggare siffror
10. Schibsted lanserar ”Facebook-dödare”
11. Så stor intäkt har Facebook per användare
12. "Vi har vunnit över reklamblockerarna"
13. News Corp ökar resultatet
14. Snapchat utmanar Facebook på video
15. Facebook lanserar nyhetsappen Notify
16. The New York Times VR-app ute

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.

Diskussion

Logga in för att läsa och delta i diskussionen.

Skriv kommentar

Skicka