Analysbrev

Analysbrevet 2018-06-04

1. Så blir annonsmarknaden nästa år

2. Washington Post möter GDPR med nya digitala abonnemang

3. Springer låter konkurrenterna använda sitt GDPR-verktyg

4. 24Journalistik på Mittmedias plattformar

5. JP/Politiken startar barntidning i september

6. Förlag med sju lyxtitlar läggs ned

7. Hulus annonsabonnemang ger fördelar

8. BBC och privat aktör planerar köpa tv-bolag

9. Sargat IDG på bättringsvägen

10. Stor förlust efter fusionen mellan kvällstidning och gratistidning

11. Då avgörs budstriden om 21st Century Fox

12. Läskigaste diagrammet från Mary Meeker

13. Sex sätt att slippa digitala prenumeranter

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.

Diskussion

Logga in för att läsa och delta i diskussionen.

Skriv kommentar

Skicka