Analysbrev

Analysbrevet 2015-02-16

1. Schibsted klarade inte förväntningarna
2. Raoul Grünthal om Schibsted Sveriges resultat
3. Aftonbladets strategi för branded content
4. Facebook börjar betygsätta annonsens relevans
5. Dumpar nyhetsbyrån – en effekt av betalmodellen
6. Bonnier köper tysk affärssajt
7. Stor förlust för Metro International
8. Polaris försämrar resultatet
9. Utrikesjournalistik med crowdfunding som affärsmodell
10. Vetenskapliga artiklar om sociala medier upplåsta
11. Framtidens format för tv-intervjuer?

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.

Diskussion

Logga in för att läsa och delta i diskussionen.

Skriv kommentar

Skicka