Analysbrev

Analysbrevet 2015-06-22

1. Schibsted och Bonnier slåss om Hemnet
2. Raoul Grünthal dementerar Aftonbladet-försäljning
3. Bonnier köper spelutvecklare – ska integreras med tidskrifterna
4. Schibsted köper rubrikannonssajt
5. Mobiltillväxt gör det svårare att skapa digitala intäkter
6. Regeringsskiftet skakar om mediepolitiken
7. Lokalreportrarna får flytta runt mellan redaktionerna
8. Kört för färgstark bilradioreklam
9. Print har bara 5 procent av annonsintäkterna om fyra år
10. Youtube startar nyhetskanal

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.

Diskussion

Logga in för att läsa och delta i diskussionen.

Skriv kommentar

Skicka