Analysbrev

Analysbrevet 2014-11-03

1. Nya affärsmodeller väntar HD-Sydsvenskans nya affärssajt
2. Betalmodellen lockade fram nya konkurrenter
3. Dagstidning startar uppdragsfinansierad tv-produktion
4. Schibsted och NY Times Q3 – diversifiering eller kärnverksamhet
5. Impact läggs ned och Citypaketet expanderar
6. Tv-kanalerna höjer reklampriserna
7. Tidningsjättar köper in sig i Spotifylösning för artiklar
8. Klicken ökade när läst material plockades bort
9. Facebook tackar mobilen för annonsökning på 64 procent
10. …och Twitter räknar med miljardförsäljning
11. ...och Instagram börjar sälja videoannonser
12. "OTT blir nya desktop"
13. Stort annonstapp i print för norsk dagspress
14. Ökade intäkter i Storbritannien 2015 – tack vare digital tillväxt
15. Nytt nätverk för lokala nyheter

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.