Analysbrev

Analysbrevet 2019-01-21

1. Mediehusens strategier för att ta betalt digitalt

2. DN inleder unik lokaltidningssatsning

3. Helsingin Sanomats nya gratistidningar når en halv miljon läsare

4. DN och Aller i samarbete

5. Brittisk lokaltidningsjätte ökar utgivningen

6. Spotify gör poddsatsning

7. Facebook miljardsatsar på lokaljournalistik

8. Nytt företag vill bekämpa fake news

9. Ökad betalningsvilja online – betalvägg starkt motiv

10. Netflix rekordökar abonnemangspriset

11. Bonniers prenumerationshaveri beräknas ha kostat 70 miljoner

12. 100-årig amerikansk tidskrift skrotar print

13. De får kulturtidskriftsstöd

14. King minskar utgivningstakten

15. Egmont lanserar träningsmagasin för äldre

16. Family Living läggs ned

17. Storbankerna skriver av Stampens miljonlån

18. Riskkapitalbolag budar på amerikansk tidningsgigant

19. Positivt resultat för Aller Media

20. New York Times politiska redaktör vill bygga förtroende på Twitter

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.