Analysbrev

Analysbrevet 2017-03-06

Ur innehållet:

1. Så drivs redaktionell innovation

2. Landsortspressen tappade digitala annonsintäkter

3. Digitala läsarintäkter stärkte Amedia

4. Över 100 idéer från Sanomas utvecklingsprojekt

5. Siktar på fördubbling av digitala prenumeranter

6. Lokaltidningar startar betalsajter för fotbollsfans

7. Kändis- och kvinnotidningar minskar – specialintressen ökar

8. Så säljer Bonnier Tidskrifter digitala prenumerationer

9. AiP lägger ned två tidningar

10. Så blev nya Amelia

11. C More kan ha förlorat allsvenskan

12. Youtube lanserar streamingtjänst

13. Netflix miljardsatsar på Europa

14. Snapchat väntas tappa unga användare

15. Googles mål för den nya VR-utrustningen

16. Tribune Media förbereder affär med Sinclair

17. Time Inc tar in bud

18. Försäljningar lyfte LRF Media

19. Värdepapper stärkte JP/Politiken

20. Förvärv säkrade resultatet för Trinity Mirror


Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.

Diskussion

Logga in för att läsa och delta i diskussionen.

Skriv kommentar

Skicka