Analysbrev

Analysbrevet 2014-11-17

1. Analys av Schibsteds storaffär
2. Aftonbladets framtidsrapport i tio punkter
3. Så mycket har satsningen på rubrikannonser kostat Amedia
4. Klickjakt gav rekordresultat
5. Samarbete med konkurrenter viktigaste beslutet i mediebranschen
6. Snabb sänkning av digitalmomsen möjlig
7. Tidigare tryckstart och färre resor ska kapa kostnader
8. Slimmad vardagsupplaga ska spara 20 miljoner
9. Svenskarnas internetvanor det senaste året
10. Så mycket höjer TV4 reklampriserna
11. Innehållsleverantörer stämmer Bredbandsbolaget

Därför ska du testa Medievärlden Premium!

Du sparar tid. Effektivt paketerad nyckelinformation gör dig snabbt uppdaterad. Vi har koll på branschens viktigaste frågor och rapporterar när det händer något nytt inom dessa.

Du sparar pengar. Vi sköter er omvärldsbevakning så att ni slipper lägga resurser på det inom organisationen. Vårt fördjupande material ger ett bra beslutsunderlag.

Du får ett försprång. Du vet vad som händer och du vet att du inte missat något viktigt. Utan tjänsten riskerar du att gå miste om viktig information. Kunskaper konkurrenterna kan ha tillgång till.

Du får olika perspektiv. Genom att vi samarbetar med en rad ledande experter kommer det alltid finnas olika angreppssätt på de viktigaste frågorna. Läs mer om våra experter.

Vi har bevakat mediebranschen i många år vilket gett oss en erfarenhet och ett kontaktnät som gör att vi kan publicera nyheter om affärer som ännu inte offentliggjorts.